DONACIÓ DE SANG
48 persones participen en la primera donació de sang de l'any a Rubí
Primera jornada de donació de sang de l’any a Rubí
Des del Banc de Sang i Teixits informen que a Rubí, aquest dissabte, van passar 48 persones per la unitat mòbil situada a la plaça de l'Antiga Estació. D’aquestes 6 no van poder donar sang, amb la qual cosa, el nombre final de donacions va ser de 42.
Per poder donar sang cal tenir entre 18 i 70 anys i pesar més de 50 quilos, a més de gaudir d’un bon estat de salut, a més de complir amb altres factors que determinarà la unitat mòbil abans de la donació.
Des del Banc de Sang i Teixits es mostren molt satisfets amb els resultats de la iniciativa, que ha tingut lloc a diversos municipis de Catalunya en una marató de donacions de sang que ha durat diversos dies i en la qual han participat 3.575 persones. L'objectiu és arribar a les 10.000 donacions per disposar de prou sang per atendre les necessitats pertinents els pròxims dies de fred.
Per a donar sang en un hospital, els més propers a Rubí són l'Hospital General de Catalunya, a Sant Cugat del Vallès i l'Hospital Universitari Mútua Terrassa, a Terrassa.