Rubí vista des del cel FOTO: Ajuntament de Rubí

POUM

La ciutadania fa arribar gairebé 90 propostes a l'Avanç del POUM

La mobilitat, el verd urbà i les urbanitzacions centren el gruix de les aportacions ciutadanes

La ciutadania de Rubí ha fet 88 aportacions al procés participatiu del POUM, que s’ha pogut fer fins aquest dimarts a través de la plataforma Participa Rubí, un cop publicat el document d’Avanç.

El gran gruix de les propostes giren entorn de la mobilitat, i pràcticament totes demanen afavorir una mobilitat sostenible, especialment amb la creació de carrils bici - per connectar el nucli urbà amb les urbanitzacions, però també per crear més espais pel centre -, modificacions i millores de traçat en punts concrets; millorar la freqüència horària del bus urbà i la creació d’un autobús urbà nocturn, pacificar les vies amb elements com il·luminació, mesures per reduir la velocitat de circulació, pilones, jardineres…; crear aparcaments perimetrals o solucionar els problemes d’aparcament de camions estacionats a vorals com la C-1413 o l’avinguda de l’Estatut.

Millorar l’accessibilitat de les voreres de diversos punts de Rubí, pacificar l’avinguda de l’Estatut, preveure la creació de la nova estació dels FGC Nord i la mobilitat associada o crear entorns escolars pacificats són algunes de les altres de les idees dels participants en el procés.

Més i millor verd urbà i entorn natural

El segon gruix de propostes fan referència al verd urbà i l’entorn natural de Rubí. Plantar més arbres, en general, però també recuperar alguns que es van retirar fa anys, és una idea recurrent dels participants en el procés; també ho és la creació de noves zones verdes i el seu manteniment, l’adequació de zones de torrents com el de Can Xercavins o Can Tallafigueres o el redisseny de places com la del Doctor Pearson per generar més verd urbà.

Les urbanitzacions, les més reivindicades

Un altre bloc important de propostes són millores per a les urbanitzacions de Rubí, moltes també relacionades amb la connectivitat amb el centre de la ciutat. Arreglar les vies verdes, crear i mantenir els parcs i zones verdes, fer noves zones esportives i equipaments d’ús cívic o de servei, condicionar les voreres, millorar la seguretat, preveure la instal·lació d’un nou CAP o una nova comissaria, canviar la qualificació de determinades cases unifamiliars per la d’habitatges plurifamiliars, eliminar els pals de llum i telèfon de les voreres i aplicar diverses millores com la instal·lació de marquesines, enllumenat o càmeres de videovigilància; i legalitzar aquelles promocions que no consten però que paguen IBI i altres taxes.

Desacord amb el nou barri que es projecta a Can Pujol

Hi ha diversos veïns que han expressat els seus dubtes amb el nou barri que es pretén construir a la zona de Can Pujol, a Sant Genís, amb més de 1.000 habitatges.

Els participants en el procés consideren que és un “creixement excessiu” i “desmesurat”, i que a més “destrueix un entorn verd”, generant un impacte ambiental negatiu. En aquest sentit, doncs, també es demana mantenir el corredor natural de la zona de Ximelis, Can Serrafossà i Sant Genís, i per tant no crear aquest nou barri i tot el que comportaria - massificació, més trànsit i més saturació dels serveis existents.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.

Veure Comentaris