Cartell col·locat a la sortida de la planta de Continental de Rubí. FOTO: Redacció

CONTINENTAL AUTOMOTIVE

Full de ruta del tancament de Continental

Aquest dimecres la direcció de Continental s’ha reunit amb els sindicats en el període de negociació de sis mesos establert

La planta de Continental a Rubí compta amb 760 persones en plantilla dedicada a la producció de components electrònics per al sector de l’automòbil. Després que la companyia anunciés a seva intenció de vendre la planta en un procés de reestructuració a escala mundial, s’ha establert un període de negociació de sis mesos.

Aquest període de temps estableix un període de temps dividit en tres fases. En la primera d’elles, d’una duració aproximada de dos mesos, Continental buscarà compradors. En aquesta fase pot ser que surtin diverses empreses interessades o cap.

Durant la segona fase, i depenent de l’empresa que compri finalment Continental, es mirarà com encaixar el personal, les noves condicions i quantes persones es requereixen per a la nova producció. Si no hi ha cap comprador llavors la situació serà incerta i com reconeix Josep Rueda, secretari general de CCOO d’Indústria del Vallès Occidental-Catalunya Central, “llavors tindrem un problema”. Tot i això, Rueda explica que una empresa d’aquestes característiques no pot tancar d’un dia per un altre i “ara mateix està tot en l’aire”.

Per últim, la darrera fase, també de dos mesos, es dedicarà a la implementació de les directrius de la nova empresa i producció, en cas que sigui així.

Actualment, els treballadors i treballadores de la planta continuen amb la seva activitat laboral amb normalitat tot i la incertesa que els acompanya des de l’anunci de l’empresa, i ja s’han manifestat pels carrers de Rubí i a les portes del Parlament per lluitar pels seus llocs de treball.

Continental Automotive Spain és la segona empresa que més factura a Rubí, amb 244 milions d’euros, després de B Braun, amb 258 milions d’euros.

Veure Comentaris