ENTREVISTA
Gianluca Gentile: "Si t'esforces a fer el millor contingut, tot acaba arribant"
Entrevistem a l'influencer rubinenc que acumula més de 2 milions de seguidors a xarxes i ara té la seva pròpia empresa de creació de contingut
El Gianluca Gentile fa 10 anys que va crear-se un compte de Facebook i des de llavors els seus seguidors no han parat de créixer. Amb tan sols 14 anys ja acumulava centenars de "m'agrada" a la coneguda xarxa social, molt abans que el terme "influencer" es comencés a estendre. Ara, acumula 236.000 seguidors a Instagram i 2,3 milions a Tiktok amb un contingut còmic amb l'objectiu de treure un somriure a la gent.
El Gianluca és rubinenc de tota la vida, tot i que ha passat temporades vivint a Madrid per motius de feina. "Al voltant dels 14 o 15 anys em vaig fer bastant conegut per Rubí i Barcelona gràcies a Facebook perquè a la gent li agradava el que penjava, les meves fotos, més tard em vaig passar a altres plataformes com Youtube i ara més recentment a Tiktok".
El Gianluca Gentile, que acumula més de dos milions de seguidors a xarxes. FOTO: E.L.
Ell assegura que sent un adolescent mai s'havia plantejat que es pogués dedicar professionalment a crear contingut a les xarxes. "De petit no tenia ni idea del que podia arribar a aconseguir, sempre ho he fet per entreteniment".
"Quan ets un personatge públic és normal que et diguin coses dolentes, mai podràs agradar a tothom"
Una de les parts negatives que té aquesta exposició davant de milers de persones, són els missatges d'odi o la falta de privacitat que es pot generar en el teu dia a dia. L'influencer explica que a vegades es fa estrany quan estàs passejant pel carrer i la gent et mira o et fa fotos, però que no és cap impediment per continuar creant contingut i que, de fet, se sent molt agraït de tot el suport que rep per part de la gent que el segueix. "Quan ets un personatge públic és normal que et diguin coses dolentes i coses bones, mai podràs agradar a tothom. Si fas les coses bé no t'has de preocupar de res".
"Molts cops et pots treballar molt un vídeo i que no acabi funcionant com a tu t'agradaria"
Dedicar-te a fer contingut té molts avantatges, pel Gianluca és poder gaudir de la feina que fa i que aquesta obtingui un reconeixement, però també té algunes coses negatives. "Molts cops et pots treballar molt un vídeo i que no acabi funcionant com a tu t'agradaria". "A nivell psicològic també és molt fàcil obsessionar-te amb els números, potser en un mes tinc 70 milions de visites i quan al següent mes baixa a 40 milions creus que ha sigut un fracàs, però continuen sent milions de persones mirant el teu contingut".
"No és una agència de màrqueting, és una agència de creació de continguts"
Però dedicar-se únicament a crear contingut pel seu compte ja fa un temps que se li ha quedat curt. Fa aproximadament un any el Gianluca va crear una empresa, Viral Plan, amb la qual ajuda a diferents comerços aportant idees perquè elaborin el seu propi contingut a xarxes. "No és una agència de màrqueting, és una agència de creació de vídeos on ajudem a altres empreses que no saben quin tipus de contingut crear i els hi facilitem les idees, com un entrenador personal". De fet, amb la seva empresa ja treballa amb alguns comerços de Rubí, com la botiga d'espelmes i aromes Sexto Sentido. "Portem negocis de Rubí i també d'arreu de Catalunya i Espanya. Els ajudem d'una forma diferent aprofitant l'experiència que he agafat durant aquests anys".
Si el Gianluca pogués donar-li un consell a algú que vulgui començar a xarxes, li diria que el més important és crear un bon contingut que t'agradi a tu i estiguis orgullós. "També és crucial no menjar-te el cap amb els números, si ets bona persona i t'esforces tot acaba arribant".
"El meu somni és fer pel·lícules o sèries"
A més de crear contingut d'humor, el seu somni és poder fer el pas a la interpretació, de fet, ja ha fet algunes aparicions a sèries de Netflix i farà un petit paper a una sèrie de Movistar+ que sortirà a l'agost. "El meu somni és fer pel·lícules o sèries, però per la meva imatge em demanen personatges més seriosos i em costa una mica sortir de l'humor."
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.