Inclusió Social
La majoria de les accions del Pla d'Inclusió 2022-2025 social estan en marxa
La Taula d'Inclusió Social s'ha reunit aquesta setmana per avaluar, debatre i valorar les actuacions fetes i futures
Aquesta setmana s'ha reunit la Taula d'Inclusió Social, amb la participació de representants de diversos serveis municipals i entitats d'acció social, que ha servit per avaluar les accions del Pla Local d'Inclusió Social 2022-2025 i debatre i valorar noves necessitats i actuacions.
El Pla d'Inclusió Social és un instrument de planificació dividit en cinc eixos, dels quals es despleguen diverses línies d'actuació i projectes, la majoria dels quals ja estan planificats, en curs o finalitzats.
En primer lloc, a l'eix Salut i autonomia, s'han destacat iniciatives com el programa Salut i Escola que es desenvolupa als instituts, les sessions sobre salut per a persones nouvingudes, el programa de prescripció social, el consultori Sex-oh-lògic per a joves, les activitats de Gaudeix la vida en gran!, el programa d'addiccions a les pantalles i les actuacions relacionades amb el benestar emocional d'infants i joves.
Sobre l'eix Capacitació: formació i ocupació s'han enumerat els projectes per combatre l'abandonament escolar prematur, com els tallers CROMA o la proposta Aprendre a aprendre; les iniciatives per adaptar l'oferta formativa a les necessitats del teixit empresarial de la ciutat i les accions de suport a joves amb dificultats d'accés a l'educació superior que es gestionen des de Rubí Forma i Rubí Jove.
Pel que fa a l'eix Ocupació: treball productiu i reproductiu, s'han posat de relleu les actuacions de suport a persones cuidadores, el Programa Treball i Formació per acompanyar processos de regularització administrariva, i altres accions per millorar les capacitats i habilitats laborals de col·lectius que tenen especials dificultats, com ara Construint vies d'ocupació o el programa Singulars.
L'apartat Relacions socials i comunitat ha engegat projectes de foment de xarxes comunitàries, com ara el Carnet Rubí 360 o les programacions als barris del Pinar i Les Torres; la iniciativa Grans Nexes, per combatre la soledat no desitjada, i altres projectes de conciliació de la vida personal, familiar i laboral com els serveis de cura i canguratge i el programa Dona amb discapacitat.
Finalment, i amb relació a l'eix Cobertura de necessitats bàsiques, s'ha donat una mirada més social a l'Oficina Local d'Habitatge, i ja es treballa per prioritzar recursos públics per atendre emergències habitacionals; i també s'ha impulsat un Pla local de sensellarisme. També s'està avançant en un canvi de model de cobertura d'alimentació i s'ha obert l'Oficina de Drets Energètics, que més enllà d'emetre informes per evitar talls de subministrament, treballa per empoderar la ciutadania en la defensa dels seus drets.
Altres iniciatives que s'han posat en marxa de forma pilot i que han tingut bons resultats són els tallers de dones cosidores del Pinar, els que aborden la paternitat en famílies amb fills o filles adolescents, la iniciativa Petjades, de creixement personal de joves vulnerables mitjançant l'ensinistrament dels seus gossos, o el projecte d'empoderament de dones africanes Identitats.
La regidora de Serveis Socials, Mª Carmen Alarcón, ha apel·lat a la necessitat de treballar conjuntament per promoure la inclusió social, cosa que "no només reforça la cohesió entre els diferents actors, sinó que assegura que les iniciatives d'inclusió social siguin més sostenibles i adaptables a les necessitats canviants de la comunitat, per tal de construir un futur més inclusiu i equitatiu per a tots".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.
Veure Comentaris