LA RIERA QUE VOLEM
La Riera que Volem proposa construir un parc de 10.000 metres a l’Escardívol
L'entitat planteja soterrar la carretera en aquest punt i mantenir el 90% de l’actual aparcament gratuït
El col·lectiu La Riera que Volem proposa construir una nova zona verda de 10.000 metres quadrats a l’actual aparcament de l'Escardívol. Asseguren que d’aquesta manera "es podria recuperar paisatgísticament aquest cèntric espai de la ciutat i, al mateix temps, apropar la riera de Rubí a la ciutadania".
La plataforma ciutadana, de recent creació i formada per rubinencs procedents de diversos àmbits tècnics, explica que la zona de l’Escardívol ha estat un dels principals punts de debat del col·lectiu des del primer moment, que també ha donat a conèixer altres iniciatives al voltant d'aquest eix.
A l'Escardívol actualment hi ha una gran zona d'aparcament gratuïta i de zona taronja i també és un espai que sovint s'utilitza per a d'altres esdeveniments culturals, com activitats de la Festa Major, Los 40 Primavera Pop o l'arribada dels Reis d'Orient, entre d'altres. La Riera que Volem però, assegura que la seva proposta pretén revitalitzar tota aquesta zona i, al mateix temps, mantenir els usos actuals.
Així doncs, la nova zona verda que planteja l'entitat, d’uns 10.000 metres quadrats, connectaria el centre de la ciutat amb la riera mitjançant una vista panoràmica del curs fluvial al llarg dels 250 metres lineals del parc. Alhora, diversos carrils bici i de passeig connectarien el parc de l’Escardívol amb els principals punts d’interès de l’entorn de la riera, "com ara el projecte El Balcó de la Riera que proposa l’Ajuntament a la zona de Can Fatjó; la zona de passeig de La Llana; o el Parc de la Riera de Rubí, proposat pel propi col·lectiu al Torrent de les Abelles i fins a Can Vallhonrat".
El Parc es construiria amb l’extensió guanyada a la C-1413, que aniria soterrada en aquest punt. FONT: La Riera que Volem
Soterrar la C-1413 per guanyar zona verda
Per fer possible aquest nou parc de l’Escardívol que proposa la plataforma caldria ocupar l’actual espai ocupat per la carretera C-1413, per la qual cosa proposen soterrar la carretera en aquesta zona amb un "túnel viari que permetria minimitzar les afectacions a la mobilitat. A més, els veïns de la zona es veurien afavorits per una reducció de la contaminació acústica".
L'entitat explica que el seu projecte també garanteix mantenir els usos recreatius de l’Escadívol i que es mantindria la major part de les 420 places d’aparcament existents ja que, amb l’aprofitament d’altres zones inundables, es perdrien menys d’una cinquantena de places.
"Un cop consolidat el parc, el col·lectiu apostaria per anar augmentant la superfície recreativa a mesura que l’Ajuntament creés més oferta d’aparcament públic pròxima a la zona, una acció que hauria d’anar associada al futur planejament urbanístic", manifesten a través d'un comunicat.
Des l'entitat La Riera que Volem creuen que la seva proposta és "factible" i està "inspirada en experiències reals" desenvolupades en altres ciutats catalanes i europees, com el túnel de la plaça Lluís Millet de Sant Cugat, al costat de l’estació dels FGC, i el parc fluvial al marge del riu Rin, al centre de Düsseldorf.
La C-1413 aniria soterrada en aquest punt. En superfície, es combinaria la zona verda amb l’aparcament. FONT: La Riera que Volem
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.