Membres de Rubí Sanitat davant del CAP Anton de Borja. FOTO: Ràdio Rubí

SALUT PÚBLICA

Rubí Sanitat oferirà assessorament per garantir un bon servei de la sanitat pública

Volen donar a conèixer els drets dels pacients i que els exerceixin

Membres de la plataforma ciutadana Rubí Sanitat han anunciat aquest dijous, davant del CAP Anton de Borja, que formaran un grup per assessorar persones per garantir un bon servei de la sanitat pública, sobretot pel que fa a les llistes d’espera.

Concretament, ajudaran en la tramitació de fulls de reclamació al CatSalut, juntament amb un document revisat per un servei jurídic que els hi ha proporcionat la Marea Blanca de Terrassa.

Dolors Florensa, de Rubí Sanitat, ha dit que la plataforma vol informar i conscienciar dels drets que tenen els pacients en la salut pública, “que no van en contra dels facultatius, al contrari, és per millorar el servei”.

Raquel, metge i també membre de la plataforma, ha explicat que l’objectiu és que la població sàpiga que té dret a reclamar a la sanitat pública. “De vegades no se sap com fer-ho, sobretot la gent gran”, ha dit.

Aquest nou servei de la plataforma Rubí Sanitat s’oferirà a la sala Neus Català (carrer d’Ulloa 9-11), els dijous de 10 a 11, i de 19 a 20 h. També es pot demanar ajuda a través del telèfon 645 727 364, o a l’email rubisanitat@gmail.com

La Raquel ha insistit que aquest assessorament no va en contra dels sanitaris sinó per millorar la sanitat. “Totes les carències que té el sistema sanitari l’està suportant el personal, que està patint un estrès emocional i laboral, amb salaris precaris”.

També assegura que moltes de les reclamacions, sobretot pel que fa a llistes d’espera, no acaben arribant al CatSalut, que és l’òrgan encarregat d’avaluar el funcionament del sistema. “Suposem que passa això perquè hi ha un full que pertany als centres de salut i un altre que l’han d’enviar al CatSalut. Pensem que com són empreses privades a Rubí les que gestionen els centres, no els interessa que aquests fulls arribin al CatSalut”.

Des de la plataforma consideren molt important que el CatSalut conegui el “malestar de la població” i d’aquesta manera es pugui millorar la qualitat de l’assistència.

En aquest sentit, han recordat que el termini màxim vigent establert per a una intervenció quirúrgica programada de prioritat preferent són 90 dies, de prioritat mitjana 180 dies, i de prioritat baixa 365 dies.

Pel que fa a les consultes externes d’especialitats de prioritat preferent, no haurien de superar els 30 dies, i si són ordinàries 180. Una consulta en un centre d’atenció primària s’hauria de fer en un màxim de 48 hores.

 

 

 

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.

Veure Comentaris