La segona jornada de coeducació de Rubí planteja els reptes de l’educació sexual i afectiva. FOTO: Ajuntament-Localpres

EDUCACIÓ

La segona jornada de coeducació de Rubí planteja els reptes de l’educació sexual i afectiva

Professionals de l'educació s'han trobat aquest dissabte per repensar l’educació sexual i afectiva des d’una perspectiva feminista i interseccional

La II Jornada de Coeducació de Rubí ha omplert aquest dissabte l’aforament de l’auditori de la Biblioteca Mestre Martí Tauler per debatre sobre l’educació sexual i afectiva. La iniciativa s’ha organitzat conjuntament entre el grup motor de coeducació de Rubí, el Servei Educatiu del Vallès Occidental III i l’Ajuntament de Rubí. Professionals de l'educació, majoritàriament dones i de centres de Rubí, s'han trobat per compartir experiències, personals i professionals, i debatre estratègies per abordar l’educació sexual i afectiva, des de la perspectiva de la coeducació.

Victor García Correas, regidor d'Educació de l'Ajuntament de Rubí, ha obert la jornada agraint "l'existència d'aquest projecte i la feina de la Yolanda Ferrer, com a regidora d'Igualtat del passat mandat, per posar-lo en marxa". Sílvia Fernández Herrero, inspectora d'Educació dels Serveis Territorials del Vallès Occidental, també ha lloat la iniciativa municipal: "Ser aquí és un èxit. Obrim una segona jornada que ens demostra que hi ha una voluntat real de promoure la coeducació, que a més tracta un tema cabdal: l'educació sexual i afectiva".

La trobada s’ha estructurat al voltant d’una taula rodona i tres tallers pràctics. En aquesta primera part de la jornada amb la taula rodona, s’ha definit l’educació afectiva i sexual des d’un enfocament de drets, feminista i interseccional. Les ponents han parlat de la construcció social de la sexualitat i la infància, la concepció adultocèntrica de l'educació, les lleis educatives i els resultats de recerca del grup SEX Afin.

El projecte SexAFIN

El projecte SexAFIN fa servir la metodologia de recerca-acció per a contribuir al desenvolupament d'una educació sexual i afectiva integral. Contempla aspectes com el dret a la salut, la prevenció de violències, la diversitat sexual, l'equitat de gènere, el plaer i el benestar, involucrant a la comunitat educativa de centres d'educació infantil i primària, així com a entitats municipals. A través de metodologies participatives, es creen espais de diàleg on infants, professionals de l'educació, famílies i la comunitat discuteixen les diferents dimensions de la sexualitat. 

La segona part de la jornada ha distribuït les assistents en quatre tallers pràctics. El públic ha pogut triar entre tallers d’eines d’intervenció en educació afectiva i sexual de 0 a 8 anys, en la preadolescència (8 – 12 anys), en l’adolescència (12 a 18 anys); i un taller d’educació afectiva i sexual a través de la cultura audiovisual.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.

Veure Comentaris