La jornada anual dirigida al teixit industrial, el Rubindústria, ha reunit al voltant de 50 persones a la Masia de Can Serra per parlar sobre la importància de les dades com a eina estratègica per a la indústria 4.0. El Rubindústria manté la importància d’obtenir, estructurar i analitzar les dades que generen les empreses i les potencialitats del sistema Open Data.
La quarta edició d’aquesta jornada que ha promogut l’Ajuntament a través de l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) ha fet servir casos pràctics per explicar com i amb quines eines es poden treballar les dades. La responsable de l’OSE, Olga González, ha recordat que “la massificació de la informació dificulta la presa de decisions, per això és fonamental saber focalitzar les dades per prendre decisions que realment millorin la competitivitat de l’empresa”. González ha animat als assistents de la sessió a participar en el projecte de la Taula de la Competitivitat Industrial de Rubí (TCIR), el model de presa de decisions propi de Rubí que, entre altres coses, incorpora el teixit empresarial de la ciutat.
El Rubindústria d’enguany s’ha organitzat en cinc ponències. En primer lloc, Xavier Valverde, CEO de Maitai Media Factory, ha explicat la situació actual de la digitalització i el tractament de les dades remarcant que “les empreses que no resolen els seus problemes a través de l’anàlisi de dades estan mortes i encara no ho saben. Perquè tota la seva competència sí que analitza les dades per resoldre problemes”. D’altra banda, l’Artificial Intelligence Commissioner de Leitat, Marc Cortés ha centrat la seva ponència en la intel·ligència artificial i la transformació digital.
Lourdes Muñoz, presidenta d’Iniciativa Barcelona Open Data ha donat importància al fet que les grans empreses del sector industrial es mantenen endarrerides en l’ús de dades obertes, en comparació amb les petites empreses. Seguidament, la Business Intelligence Manager d’Eurofragance, Laia Martín i el Business Analyst d’Eurofragance, Javier Conthe han parlat del tractament de les dades a la seva empresa especificant que “A Eurofragance vam crear el departament de Business Intelligence per ajudar la intuïció humana a prendre millors decisions empresarials”.
Per últim, el coordinador d’Indústria 4.0 d’ACCIÓ Generalitat de Catalunya, Carles Miranda, ha tancat la jornada explicant els mecanismes públics de suport a les empreses en la seva transformació cap a la indústria 4.0 i ha recalcat que la introducció d’aquestes tecnologies “està transformant la fabricació dels productes i els models de negoci tal com els coneixem fins ara”.