En els últims dies, diversos membres de l'executiva d'ERC Rubí han anunciat la seva renúncia per xarxes socials amb dures crítiques cap a la secció local, situació que evidencia una possible crisi interna del partit.
Al ple de desembre, Xavier Cots va renunciar a l'acta de regidor amb un discurs on posava el focus del problema en la relació amb l'Ajuntament i la seva falta de diàleg. Més tard, al ple de gener va ser Joan Puntí qui es va acomiadar, tot i que abans ja havia expressat la seva decisió mitjançant un fil a X on deia que se sentia "profundament decebut" amb l'estratègia política nacional i que a nivell local, trobava a faltar "compromís, treball, estratègia i compromís polític".
Fa uns dies, Mireia Rey, la que era secretaria de finances, va anunciar la seva renúncia de l'executiva. Mitjançant un fil a la xarxa social X, ha assegurat que quan va començar a treballar pel partit "va veure la cara més cruenta i més real de la gent que vol viure de la política", assegurant que quan va dir que els projectes personals "no devien formar part de la nostra secció i que el projecte es devia focalitzar totalment en Rubí", això no va agradar.
ADÉU EXECUTIVA ESQUERRA RUBÍ.
— Mireia Rey (@MireiaReyZarza) February 12, 2025
La meva part reivindicativa va néixer amb mi. I no només això, si no també la part crítica i qüestionadora. De com és el món, perquè, com és relaciona la gent i perquè,...I fins i tot crítica amb mi mateixa sempre.Això m'ha portat coses dolentes però pic.twitter.com/X8ZHTYxsqW
Després d'això, Dario Peña, secretari de Transició Ecològica, també ha anunciat la seva marxa del grup local i també de la militància d'ERC. Peña ha mostrat la seva decepció i ha assegurat que "la política s’ha convertit en un macroorganisme que busca autoperpetuar-se" i que això "obliga fins i tot les persones benintencionades a jugar segons aquestes regles, i aquells que no hi volen participar acaben marxant".
Igual que la @MireiaReyZarza, jo també deixo l'executiva d'ERC a #rubicity i també deixo de ser militant d'ERC. Els motius son molts, i prefereixo explicar-los en aquest 🧵. Començo👇
— Dario Peña (@dariopenarubi) February 14, 2025
Laura Alegre, secretaria de Polítiques Socials, també ha fet públic el seu comiat, de manera més breu, argumentant "discrepàncies personals i praxi política". Altres membres que han marxat, però que de moment no s'han pronunciat són Glòria Font (Secretaria General), Nabila Barrouhou (Secretaria de Ciutadania) i Moisès Pozo (Secretaria d’Urbanitzacions).
Amb tot això, hem preguntat a la portaveu del grup, Montse Soler, sobre aquesta situació: "les discrepàncies i diferències són lògiques i normals en el si d'una organització, però entenem que pel bé de la mateixa organització i perquè ens estimem la ciutat i volem construir el millor projecte per la nostra ciutat, això s'han de quedar en el debat intern". A més, assegura que tot i que algunes de les persones que han marxat poden compartir motius, no totes han estat pel mateix i tenen "diferents raons".
Soler afegeix que, com a societat, cada vegada és més complicat trobar gent que es pugui implicar i dedicar el seu temps a una entitat o organització, sigui cívica o política, donat el ritme de vida actual. "Fa un any que es va constituir l'executiva i tampoc ha començat a rodar del tot. Avui dia és difícil que qualsevol entitat o organització trobi gent que s'impliqui i pugui disposar del seu temps per ajudar altruistament", ha conclòs la portaveu.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.