El grup municipal Veïns per Rubí (VR) informa que presentarà una moció en el ple de febrer per instar a les entitats financeres que tenen oficines a Rubí a oferir un servei presencial adequat durant tot el seu horari comercial als seus clients, en especial a la gent gran que té més dificultats per fer operacions per internet o en caixer automàtics.
"També instarem a les mateixes entitats financeres a què no cobrin comissions per fer operacions de manera presencial a la gent gran i a les persones en situació de vulnerabilitat acreditada, i en l’últim cas, no cobrar cap mena de comissió per serveis bàsics (manteniment de compte corrent, domiciliació de rebuts, etc.)", han anunciat a través d'un comunicat.
Des del partit municipal recorden que des de l’any 2009 s’han injectat a les entitats financeres 66.577 milions d’euros públics. "Malgrat que el sistema financer espanyol va ser rescatat amb diners públics,
les entitats financeres, després del tancament de més de 20.000 oficines i de la destrucció de més de 120.000 llocs de treball des de l’any 2008, han anat reduint els serveis presencials a les oficines que encara mantenen, i han incrementat de manera substancial les comissiones que cobren als seus clients".
Per últim, des de VR assenyalen la problemàtica que ha provocat el tancament de moltes oficines bancàries a Rubí, deixant a molts barris sense caixers ni servei.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.