Tal dia com avui fa 100 anys, el 28 de desembre de 1919, s’inaugurava el tram entre Rubí i Terrassa dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
El 23 de juny de 1863 va començar a circular el primer tren de la Companyia del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià, on es va estendre una línia que connectava les dues viles que fins aleshores havien estat separades per les muralles de la ciutat, així com també les de Sant Gervasi i Gràcia. Aquesta línia sortia de Plaça Catalunya i malgrat l’èxit, la companyia explotadora s’havia endeutat tant que va fer fallida el 1874.
L’agost de 1882, les reiterades demandes dels veïns de l'Eixample van aconseguir la construcció i posta en servei d'una segona estació a Barcelona, la de Provença. Més endavant, el 1905, es reformava tota la línia electrificant-la, amb la compra de trens elèctrics i la retirada de la tracció a vapor.
L’enginyer Carles Emili Montañés va dur a terme un enllaç ferroviari elèctric entre Sarrià i el Vallès a través de la muntanya l’any 1907. Montañés va plantejar la compra del ferrocarril de Barcelona a Sarrià i el seu perllongament fins a Sant Cugat del Vallès. El 1912 es va constituir, doncs, la societat Ferrocarrils de Catalunya i el 16 d’octubre de 1917 es va inaugurar el tram fins a Sant Cugat, una línia amb via doble.
El 13 de setembre de 1918 el tren es prolongava de Sant Cugat a Rubí i el 28 de desembre de 1919 va arribar per primer cop a Terrassa. El 28 de juliol de 2015 s'inaugura i el 29 entra en servei per primer cop des de 1984 un nou tram de línia. Després de 12 anys d’obres es va realitzar un perllongament entre Terrassa Rambla i Terrassa Nacions Unides, i una estació al campus universitari, una d'intercanvi amb Rodalies i una última al nord de la ciutat.