Ferrocarrils acaba el 2019 amb 91,2 milions de viatges, un 4,4% més

La línia del Vallès ha registrat més de 66 milions d'usuaris i a la de Llobregat-Anoia 24,7 milions

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va finalitzar l'any passat amb un increment del 4,4% en el nombre de viatges respecte el 2018, concretament fins els 91,2 milions, segons ha informat aquest dilluns l'operadora. D'aquesta manera, Ferrocarrils ha aconseguit un nou rècord històric d'usuaris.

En les línies metropolitanes del Vallès, la demanda ha arribat fins als 66,3 milions de viatges, això és un 3,5% més que l'any passat. Es tracta del quart any consecutiu que s'aconsegueix un rècord, després dels perllongaments a Terrassa i Sabadell. Aquest 2019, on més s’ha notat l’increment d’usuaris ha estat al conjunt de les estacions del municipi de Sant Cugat del Vallès (La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-Sol, Hospital General, Volpelleres i Sant Joan), on la demanda ha crescut un 9,4%. A les de Terrassa ha pujat un 5,4% i a les de Sabadell, un 8,8%.

A les estacions de la zona urbana de Barcelona, entre Plaça Catalunya i Gràcia l'increment d'usuaris ha estat de l'1,7%; al ramal Tibidabo del 0,7% i a la resta d'estacions de Barcelona, concretament de Sant Gervasi a Reina Elisenda, del 0,6%. A les estacions de la corona 1 (Peu Funicular, C. Aigües, Vallvidrera Superior, Baixador de Vallvidrera i Les Planes) en conjunt l’augment de passatgers ha estat de l'1,2%.

D'altra banda, a la línia Llobregat-Anoia, es van produir 24,7 milions de validacions, un 7% més respecte el 2018. Els increments més importants s'han produït a la segona corona (de Colònia Güell a Martorell Vila), amb un creixement d'usuaris del 18,9%, molt per sobre de la mitjana de la línia. Pel que fa els ramals de Manresa i Igualada també han crescut, un 7,2% i un 1,8%, respectivament.

Pel que fa a la línia Lleida-la Pobla, el 2019 ha experimentat un augment del 13,5%, superant així la barrera dels 250.000 usuaris. Aquesta xifra confirma, un any més la bona acollida del nou model de gestió integral aplicat per FGC des del juliol de 2016.

Més informació