FGC renovarà el sistema de Control de Trànsit Centralitzat del Centre de Comandament de Rubí

El nou sistema controlarà en temps real més de 2.000 circulacions diàries, tant comercials com de maniobres

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat la renovació del sistema tecnològic del Control de Trànsit Centralitzat (CTC), amb el qual es gestiona en remot i en temps real la circulació de trens d'FGC i que comptarà amb eines i funcionalitats per disposar d'una solució avançada de control de trànsit i donar cobertura a les necessitats del servei.

El Control de Trànsit Centralitzat és un element fonamental del Centre de Comandament Integrat (CCI) de Ferrocarrils, a Rubí, des d'on es controla la circulació de trens i les estacions de les línies Barcelona - Vallès i Llobregat - Anoia. Aquest Control funciona les 24 hores del dia els 365 dies de l'any, i gestiona la circulació ferroviària de passatgers i mercaderies, i també dels trens de treballs de manteniment i obres. El nou sistema controlarà en temps real més de 2.000 circulacions diàries, tant comercials com de maniobres, amb una freqüència de pas d'1 minut i 53 segons (Barcelona - Vallès) i de 4 minuts (Llobregat - Anoia) en hora punta.

Les noves funcionalitats avançades permetran facilitar i optimitzar l'operació del servei: es farà un anàlisi en temps real de la situació i podrà generar alertes i avisos de l'operació, oferirà informació en temps real de les principals dades del servei per avançar-se a qualsevol possible desviació del servei i aplicar la correcció d'una manera més àgil. També incorporarà eines de simulació per garantir la fiabilitat dels disseny de les noves automatitzacions i implantacions, i facilitar l'anàlisi del servei actual com la possibilitat d'introduir millores. Per altra banda, podrà integrar i exportar informació en temps reals a altres sistemes del CCI, com les radiocomunicacions, la gestió d'incidents, la informació al client o el geotren.

Aquest nou programari comptarà amb una única interfície, ajustada a les necessitats que es detectin, i podrà incorporar funcions específiques disponibles des del telèfon mòbil o la tauleta, perquè els inspectors d'FGC puguin treballar des de qualsevol punt de la xarxa ferroviària.

La renovació del sistema s'ha adjudicat a Siemens Rail Automation SAU per un import de 5,3 milions d'euros, i la implementació es farà per fases durant 24 mesos.ç

 

Una proposta per instal·lar una pantalla d'informació a l'entrada de l'estació, als Pressupostos Participatius de FGC

En el marc dels Pressupostos Participatius de la companyia, una de les propostes finalistes és la d'instal·lar una pantalla d'informació a l'entrada de l'estació de Rubí. Ara mateix, només hi ha pantalles a la part baixa de l'estació, a la plaça de la Nova Estació, però no n'hi ha cap a la part de dalt, que dona a l'avinguda de Can Cabanyes.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.