Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat la renovació del sistema tecnològic del Control de Trànsit Centralitzat (CTC), amb el qual es gestiona en remot i en temps real la circulació de trens d'FGC i que comptarà amb eines i funcionalitats per disposar d'una solució avançada de control de trànsit i donar cobertura a les necessitats del servei.
El Control de Trànsit Centralitzat és un element fonamental del Centre de Comandament Integrat (CCI) de Ferrocarrils, a Rubí, des d'on es controla la circulació de trens i les estacions de les línies Barcelona - Vallès i Llobregat - Anoia. Aquest Control funciona les 24 hores del dia els 365 dies de l'any, i gestiona la circulació ferroviària de passatgers i mercaderies, i també dels trens de treballs de manteniment i obres. El nou sistema controlarà en temps real més de 2.000 circulacions diàries, tant comercials com de maniobres, amb una freqüència de pas d'1 minut i 53 segons (Barcelona - Vallès) i de 4 minuts (Llobregat - Anoia) en hora punta.
Les noves funcionalitats avançades permetran facilitar i optimitzar l'operació del servei: es farà un anàlisi en temps real de la situació i podrà generar alertes i avisos de l'operació, oferirà informació en temps real de les principals dades del servei per avançar-se a qualsevol possible desviació del servei i aplicar la correcció d'una manera més àgil. També incorporarà eines de simulació per garantir la fiabilitat dels disseny de les noves automatitzacions i implantacions, i facilitar l'anàlisi del servei actual com la possibilitat d'introduir millores. Per altra banda, podrà integrar i exportar informació en temps reals a altres sistemes del CCI, com les radiocomunicacions, la gestió d'incidents, la informació al client o el geotren.
Aquest nou programari comptarà amb una única interfície, ajustada a les necessitats que es detectin, i podrà incorporar funcions específiques disponibles des del telèfon mòbil o la tauleta, perquè els inspectors d'FGC puguin treballar des de qualsevol punt de la xarxa ferroviària.
La renovació del sistema s'ha adjudicat a Siemens Rail Automation SAU per un import de 5,3 milions d'euros, i la implementació es farà per fases durant 24 mesos.ç
Una proposta per instal·lar una pantalla d'informació a l'entrada de l'estació, als Pressupostos Participatius de FGC
En el marc dels Pressupostos Participatius de la companyia, una de les propostes finalistes és la d'instal·lar una pantalla d'informació a l'entrada de l'estació de Rubí. Ara mateix, només hi ha pantalles a la part baixa de l'estació, a la plaça de la Nova Estació, però no n'hi ha cap a la part de dalt, que dona a l'avinguda de Can Cabanyes.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.