La riquesa d'una ciutat es mesura per la seva gent, les que fan possibles que l'essència es mantingui. Un dels sectors que fan possible que Rubí continuï conservant part de la seva identitat són els comerciants. Quan obren les persianes cada matí van una contribució al municipi que no es pot calcular amb diners.
La María Ángeles Escobar és una rubinenca que porta més de 40 anys regentant un negoci. Actualment, es troba al carrer Magí Ramentol amb la seva perfumeria Nacar, que després de molt de temps, continua al capdavant amb molta il·lusió i nous reptes. Al TOT Rubí hem tingut l'oportunitat de parlar amb ella i saber una mica més sobre la història del seu comerç.
Quan vas començar amb aquest negoci?
Vaig començar a treballar a un estiu a una drogueria-perfumeria i em va agradar. Quan vaig acabar els estudis, la meva parella i jo vam pensar en un muntar un negoci que estigués centrat en aquest àmbit, ja que ell també treballava en el mateix sector. Al 1982 la vam crear al carrer Bartrina, i es deia Bàrbara. Va venir Bàrbara II fins a finalment arribar on estem ara, que en un principi, es va anomenar Bàrbara III.
I quan va obrir les portes Nacar?
En 1988, quan va deixar de ser drogueria i va passar a ser només perfumeria. El nom Nacar és la unió dels noms dels meus fills: la Natàlia i el Carlos.
Per què vas decidir muntar una perfumeria i no un altre establiment?
No hi havia moltes perfumeries. Estàvem a una població amb molts habitants i no hi havia al costat del mercat cap negoci similar. Des d'un principi ho vam tenir molt clar, encara que al principi també veníem productes de drogueria.
"El nom Nacar és la unió dels noms dels meus fills: la Natàlia i el Carlos"
Com van ser els orígens de montar una botiga des de zero?
Va ser molt difícil perquè va coincidir amb una època de crisi. El poder adquisitiu de la gent tampoc era gaire alt, però vam tenir la gran sort d'estar a un lloc de pas, El Mercat. En aquell moment estava en el seu màxima esplendor i era molt interessant invertir en aquest tipus de negoci.
Què poden trobar els clients a la teva perfumeria que no hi ha als grans magatzems?
L'atenció personalitzada.
Com és la situació del comerç local a Rubí?
És una situació complicada perquè no és fàcil que la gent aposti pel poble. Hi ha molts estímuls, com les grans superfícies, però n'hi ha una franja d'edat que encara li interessa i, sobretot, la nostra cura al client, que és més amable.
"L'inici va ser difícil perquè va coincidir amb una època de crisi"
Què suposa el teu comerç per a Rubí? I al revés?
Rubí al meu negoci la possibilitat d'estar al costat del Mercat. El meu negoci aporta als rubinencs una atenció amb molta consciència i la capacitat de resoldre els que ells volen.
Quins són els productes que més et demanen?
Els perfums, els productes capil·lars (com els tints) i cosmètica.
T'has trobat èpoques complicades en els anys més recents?
Moltes. Des de 1982 fins ara han passat 42 anys i hem tingut 3 o 4 crisis molt fortes. No obstant això, l'última la de la COVID, que ens vam haver d'adaptar, encara que estàvem lligats de peus i mans. Aconseguir mascaretes va ser tot un repte i, gràcies a la meva llicència, podia vendre algun producte de drogueria.
"El meu negoci aporta als rubinencs una atenció amb molta consciència"
Què és el que més ha ajudat a Nacar a mantenir-se a peu?
Estar sola a la botiga, no tenir grans despeses i la il·lusió sempre d'anar fent coses noves, com diversificar el nostre producte.
En què has innovat i quins són els reptes que afrontes?
En els productes ecològics i els tractaments vegans. A més, en coses reutilitzables, com les copes menstruals.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.