Mª del Mar González: "Abans molts clients venien a la perruqueria cada setmana, això ja no passa"

Parlem amb la propietària de perruqueria María del Mar, un negoci que ha fet 25 anys a la ciutat, sobre el comerç i l’evolució de la clientela del sector

La perruqueria María del Mar ha celebrat aquest any el seu 25 aniversari. 25 anys en els quals la María del Mar ha estat al capdavant d’un negoci de Rubí que ha viscut una crisi econòmica i una sanitària, però que també ha vist créixer als seus clients, molts d’ells que l'han acompanyat des d’abans que ella tingués el seu propi negoci.

María del Mar és rubinenca de tota la vida i es dedica a l’estilisme i al cuidat dels cabells des que tenia 17 anys. Primer va començar en una perruqueria de Rubí, després va marxar a una de Barcelona, i els últims sis anys abans d’obrir el seu propi negoci a la ciutat els va passar a Sant Cugat. Però aquest amor per Rubí i pel comerç no li ve del no-res, ja que Maria del Mar és filla dels propietaris d’un altre negoci històric de la ciutat, la peixateria Paco i Paquita.

Mª del Mar a la seva perruqeria. FOTO: Cedida

Mª del Mar a la seva perruqeria. FOTO: Cedida

Què et va fer ser perruquera?

Sempre m'han cridat molt l'atenció els oficis més artístics, tot i que ser perruquera no era una cosa que tingués clar des de petita com li pot passar a altres persones. Tot i això va arribar el moment en el qual vaig haver de decidir què fer i vaig estar debatent entre interiorisme o perruqueria, al final em vaig decantar per la segona opció.

Per què vas obrir el local aquí a Rubí?

Jo soc de Rubí de tota la vida i els meus pares van comprar aquest local. I la meva mare que era una dona molt emprenedora, em va suggerir que muntés aquí la meva pròpia perruqueria. Va ser una cosa que jo no vaig pensar, però com sempre he tingut molta iniciativa vaig acceptar de seguida la proposta. Per a aquell moment estava treballant a Sant Cugat i molts dels clients que tenia allà van venir aquí i això em va facilitar bastant els inicis perquè ja portava una cartera de clients. Molts d'ells fins i tot els mantinc avui dia.

"Molts dels clients que tenia fa anys a Sant Cugat van venir aquí i això em va facilitar molt els inicis"

Com s'aconsegueix mantenir una clientela durant tants anys?

Sent honest i pròxim amb ells. Assessorar-los sempre des de la veritat, mai oferir-los alguna cosa que se que no els beneficiarà. Per a nosaltres és molt important tant l'estètica com tenir cura dels cabells.

És aquesta la clau per a mantenir un negoci local obert durant tants anys?

Aquesta i òbviament donar un bon servei, tant les nostres mans com el nostre producte són productes de qualitat. El client que ve al nostre saló sap quina qualitat rebrà. Hem passat la crisi del 2009, la Covid i els nostres clients han continuat venint, és el que ens fa seguir.

"Hem passat la crisi del 2009, la Covid... i els nostres clients han continuat venint"

És difícil la clientela de Rubí?

La clientela de Rubí no és difícil. De fet, a mi em va sorprendre molt perquè jo venia d'estar els últims anys a Sant Cugat amb una clientela bastant diferent i em va sorprendre per a bé, jo em quedo amb la de Rubí.

Premi de l'Ajuntament pel 25 aniversari. FOTO: Cedida

Premi de l'Ajuntament pel 25 aniversari. FOTO: Cedida

Com ha evolucionat en aquests 25 anys?

Ha canviat molt de quan jo vaig començar a ara. Ara el client cada vegada és més exigent perquè sap el que vol, els hi agrada que tu els assessoris. També ara la gent espaia molt més les seves cites, abans tenia molts clients de venir a pentinar-se cada setmana, això ja gairebé no es veu. Potser quan venen es fan més coses, però ja venen una vegada al mes o més.

"Abans tenia molts clients que venien a pentinar-se cada setmana, això ja gairebé no es veu"

Ara estan molt de moda les barberies lowcost. Com creus que pot afectar això al sector?

Nosaltres hem perdut molt client masculí just per això. Crec que fa que baixi el nivell del nostre servei perquè no és un servei complet. Et tallen els cabells, però no te'l renten ni et treuen els pèls que et puguin quedar. Nosaltres sí que ho fem, rentem, fem massatges al cap, pentinem… en aquests llocs tot això s'ho estalvien. Considero que és una competència una mica deslleial, al final el que estàs fent és menysprear el teu ofici, si jo trigo mitja hora o 45 minuts a fer un tall de noi no et puc cobrar 8 euros.

Nosaltres hem perdut molt client masculí per les barberies lowcost

Tens algun projecte en ment per al teu saló?

Sí, tinc una idea en ment, però encara està en projecte i no m'agradaria per spoiler. Tampoc descarto oferir més serveis sempre des de la base que nosaltres ens dediquem a l'estilisme i la cura dels cabells.

Què li falta al comerç de Rubí?

Jo crec que, d'una banda, falta varietat del que s'ofereix i per un altre més facilitat per al petit comerç. Encara que jo penso que precisament Ana María Martínez, l'alcaldessa que tenim fa molt pel comerç de Rubí, jo sento que està molt present i ens dona suport molt.

Perruqueria Mª del Mar. FOTO: Cedida

Perruqueria Mª del Mar. FOTO: Cedida

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.