Miquel Ortuño és el president de l'associació Comerç Rubí des de fa 8 anys i també està al capdavant de la botiga d'impressió i copisteria Digital 6. Parlem amb ell sobre la situació del comerç local i les diferents campanyes i accions que es fan des de l’entitat.
Quina feina feu a comerç Rubí?
És una associació de comerciants en la que vetllem perquè el comerç estigui unit i així poder tenir algun interlocutor que pugui parlar amb les administracions. També treballem molt per dinamitzar el comerç local i que estigui actiu.
En quina situació està el comerç local a Rubí?
Ara mateix, hi ha un degoteig important de tancaments de comerços que no tornen a obrir, ens afecta molt el tema de les vendes online i les grans superfícies comercials. També és cert que el tema dels tancaments és generalitzat, no només passa a Rubí.
"Hi ha un degoteig important de tancaments de comerços"
Què falta?
Ens faria falta tenir la complicitat dels polítics i que s'inverteixi més. Al final, a ells també els interessa que sigui una ciutat viva i dinàmica. Si no tenim comerç la ciutat es queda morta.
"És important tenir de còmplices als polítics i que s'inverteixi més"
Consideres que teniu el suport de l’Ajuntament?
Sí, tenim el seu suport i ens comuniquem, tot i que crec que es podria millorar en algunes coses, sobretot en el tema de la col·laboració. És important que puguem treballar conjuntament i que tots anem en la mateixa direcció.
Quins aspectes concrets creus que es podrien millorar?
Crec que es podria evitar la fuga comercial posant els mitjans adequats.
A més, també penso que, per exemple, la campanya de Rubí s’ho val, com que es fa per Nadal, a vegades només s’enfoca en el regal de Nadal o de reis, i hi ha sectors de comerç que es queden una mica fora de tot això. És una subvenció de diners públics que creiem que s’hauria d’afinar més perquè estigues més repartit, i també perquè tothom en pogués tenir, ja que hi ha molta gent que es queda sense.
Com us prepareu la campanya de Nadal?
Fem diverses campanyes. Ara fa poc hem fet el sorteig de 170 paneres i cada botiga té seva per oferir; i també estan els vals de Rubí s’ho val, a Nadal. A més, també donem tiquets del trenet amb les compres, tiquets de pàrquing i la targeta comerç, que l’hem renovat. Abans era una targeta física, ara va per una app del mòbil i se't carreguen els punts directament al teu compte. També donem carta pels Reis d'Orient als nens.
Tot això ho fem per animar les compres i que la gent es quedi aquí a Rubí a comprar. Tot i que també s’ha de dir que per aquestes dates es fan moltes activitats al carrer des d’altres entitats i això ho dinamitza molt. A més, aquest any col·laborem amb els pastorets i capgrossos que fan animació al carrer, i alguns socis nostres faran nadales i actuacions al carrer.
"Volem animar les compres i que la gent es quedi a Rubí a comprar"
Es nota que la gent es queda a Rubí per Nadal?
Sí, es nota que la gent es queda a Rubí, però ens agradaria que també pogués comprar a la ciutat. Al final, el petit comerç té un tracte més personalitzat i és una experiència que no tens comprant per internet.
"El petit comerç té un tracte més personalitzat, és una experiència"
El Fora estocs i la botiga al carrer, són uns clàssics. Funcionen bé aquestes iniciatives?
Sí, en el fora estocs les botiges de moda són les principals interessades i promotores d’això. La botiga al carrer ja fa molts anys que es fa, és una bona manera perquè els comerciants que estan una mica més allunyats del centre es donin a conèixer.
Esteu pensant en futurs projectes i campanyes pel 2025?
Sí, ara estem preparant el projecte de dinamització de l’any 2025 i volem fer alguna campanya que tingui molt de bombo, volem fer alguna cosa que tingui molt de ganxo i que a la gent li cridi molt i vulgui participar, però encara no hem concretat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.