L'Oficina de Drets Energètics evita un miler de talls de llum

L'Oficina ha dut a terme 1.760 actuacions i ha atès 583 persones en els primers dos anys de vida

L'Oficina de Drets Energètics compleix dos anys, al llarg dels quals ha dut a terme 1.760 actuacions i ha atès 583 persones. Aquesta oficina té l'objectiu de garantir els subministraments d'aigua, electricitat i gas de la ciutadania de Rubí, en col·laboració entre els Serveis Socials i Rubí Brilla.

El gruix d'aquestes actuacions dona resposta a les llars en seguiment de l'equip d'inclusió i famílies de Serveis Socials (956), però en 235 casos, l'acció s'ha centrat en la gent gran, en 144, en la infància i 93, en adolescència. Per altra banda, s'han vinculat 332 punts de subministrament als Serveis Socials per primera vegada. 

De les 1.760 actuacions, 1.237 han estat coordinades amb l'empresa comercialitzadora, és a dir, que s'ha protegit la unitat de convivència d'un tall de subministrament, en 1.215, de no seguiment del deute i en 104, la reconnexió al subministrament. L'ODE també ha atès 10 sol·licituds de fraccionament del deute.

Gran part de totes les accions tenen a veure amb el tràmit d'Informes de Risc d'Exclusió Residencial (IRER), que tenen la finalitat d'evitar talls de subministrament a famílies vulnerables: 531 s'han dirigit a les comercialitzadores d'aigua, 115 a les de llum i 118 a les de gas, i 55 més, a les factures mixtes. En virtut del conveni existent entre l'empresa i la Generalitat, 396 s'han adreçat a Endesa/Energia XXI. També s'han tramitat 240 certificats de circumstàncies especials, que ha facilitat als usuaris de llum poder optar més fàcilment al Bo Social elèctric, i 22 persones han estat beneficiàries del comptador social d'aigua a persones sense títol de tinença sobre l'habitatge.

La regidora de Serveis Socials, Mª Carmen Alarcón, ha manifestat que el fet que l'Oficina funcioni com a finestreta única en tot allò que té a veure amb els drets energètics la converteix en un "recurs útil per a les persones usuàries i la mateixa administració". Andrés Medrano, regidor de Transició Ecològica, ha dit que l'objectiu de l'oficina va més enllà d'atendre situacions de vulnerabilitat: "Està aconseguint que a Rubí hi hagi cada cop més usuaris i usuàries que saben com defensar els seus drets energètics i ser protagonistes de l'ús responsable i sostenible dels serveis energètics".

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.