Pilar Díaz (Llar Serveis): "El tracte humà que oferim és el que ens porta a l'èxit"

Parlem amb la rubinenca Pilar Díaz, propietària de Llar Serveis, especialistes en serveis d'atenció a la gent gran que ara han fet un canvi de local

L'empresa rubinenca Llar Serveis fa 17 anys que ofereix el millor tracte a les persones amb el seu servei de neteja i d'atenció a gent gran i amb els seus productes d'ortopèdia. Milers de rubinencs han passat per les seves mans i si hi ha una cosa que no es pot negar és que tots tornen i ho recomanen. Prova d'això és que no fan publicitat des del 2008 i avui dia acumulen uns 30 treballadors i s'han traslladat a un nou local més gran per poder continuar oferint els millors serveis i productes.

Avui parlem amb Pilar Díaz, la propietària de Llar Serveis, aquest negoci familiar i rubinenc de tota la vida que després de 17 anys tenint cura de la gent gran de Rubí, canvien de local i amplien el seu ventall de productes d'ortopèdia. Tot i que canvien d'ubicació, no se'n van pas massa lluny, continuen al carrer Sant Cugat, però al número 21-23. El divendres 27 de setembre a la tarda faran la inauguració de l'oficina i botiga.

Díaz és infermera de professió, treballa amb persones grans des dels 16 anys i sent una profunda passió per ells, de manera que va decidir dedicar-se a cuidar aquest sector de la societat, que molts cops es troba en situació de vulnerabilitat, i fer-ho el seu mode de vida obrint el seu propi negoci el 2007. Va començar des de 0, sense treballadors ni clients i oferint únicament el servei assistencial a domicili de persones grans. Poc després van incloure el servei de neteja de la llar, que també es va ampliar a empreses i oficines, per acabar el 2010 afegint la venda de productes ortopèdics.

Pilar Díaz a la botiga de Llar Serveis. FOTO: Cedida

Pilar Díaz a la botiga de Llar Serveis. FOTO: Cedida

Com va començar? Què oferíeu el 2007?

Jo soc infermera i sempre m'ha agradat l'assistència a gent gran. Des dels 16 anys he treballat amb ells i em passaria hores conversant, crec que tenim molt a aprendre d'aquestes persones. Al principi l'única cosa que buscàvem era oferir ajuda a domicili per a gent gran i per a famílies que tinguessin fills dependents, però després i gràcies al boca a boca, vam anar ampliant serveis.

"Crec que tenim molt a aprendre de les persones grans"

El tema de la neteja per exemple, abans només fèiem neteja de llars, però gràcies a les famílies i als fills de les persones que ajudàvem, vam començar amb el servei de neteja també en oficines i empreses.

Què és exactament el servei d'ajuda a domicili?

L'ajuda a domicili és el SAD, Servei d'Atenció Domiciliària. És un servei d'atenció a gent gran, persones disminuïdes, o qualsevol persona amb dependència i que necessiti que algú l'ajudi a ficar-se al llit i aixecar-se als matins, per exemple. O que necessiti que vagin a netejar-li perquè estarà un llarg període de temps sense poder moure's.

Vau començar amb serveis assistencials i de neteja. Per què vau decidir després ampliar a l'ortopèdia?

Perquè treballava diàriament amb persones grans i veia que molts d'ells tenien unes necessitats especials constants, com poder entrar en una banyera i dutxar-se amb comoditat. Els nostres propis clients ens ho demanaven i jo els derivava a altres llocs perquè els compressin, així que vaig decidir ampliar i oferir-los nosaltres mateixos aquests productes.

Vaig començar amb el típic, un elevador de lavabo, una cadira de rodes, una cadira per a la dutxa, un bastó, una crossa, etc. En un any, si tot va com va, podré tenir una persona especialitzada només en ortopèdia.

"En un any, si tot va com va, podré tenir una persona especialitzada només en ortopèdia"

Què és el que més es demanda?

El servei de neteja en domicilis. Sobretot la gent gran necessita aquesta ajuda, jo sempre els aconsello que no pugin a cadires o que carreguin pes pels accidents domèstics i els dolors. No és el mateix netejar un armari als 30 que als 60.

Nova ubicació de la botiga Llar Serveis. FOTO: Cedida

Nova ubicació de la botiga Llar Serveis. FOTO: Cedida

Quin és el perfil del client d'aquest negoci?

El nostre client potencial és un client de qualitat. Qualitat no vol dir diners, vol dir qualitat humana, saber estar. Igual que nosaltres donem màxima qualitat en el servei. El que busquem és que el client estigui bé i que els meus treballadors també estiguin bé. La neteja sempre ha estat un sector bastant menyspreat i "maltractat", i un client que no respecti a una netejadora té poc recorregut en aquesta empresa. A Rubí tenim molts clients de qualitat.

"Un client que no respecti a una netejadora té poc recorregut en aquesta empresa"

En l'àmbit de la neteja, tens més particulars o empreses?

Hi ha més particulars que empreses, però estan molt igualats. Sobretot els clients nous els fem gràcies a les recomanacions d'altres clients, quan entren per la porta els fem sentir tan bé com sigui possible.

Com porteu la competència amb la compra per internet?

Jo no tinc venda online perquè no puc assumir-la. A mi no m'afecta ni amazon ni la venda online o que hagi sortit una app de netejadores. Cadascú busca el producte que vol i on vol.

Què us diferencia?

Les persones. El que entra aquí sap com soc i surt amb un somriure. Al final el parlar directament amb la gent, que t'atengui una altra persona i no et donin de costat, que t'escolti algú, etc. Això no ho tindràs online.

"El que entra aquí sap com soc i surt amb un somriure"

Es podria dir que la clau de l'èxit del negoci és el tracte humà.

Totalment. Tant el personal d'oficina com el que està treballant fos és excel·lent i considero que ho fem molt bé a nivell personal. El tracte humà que oferim en tots els serveis és el que ens està portant a l'èxit.

"El tracte humà que oferim en tots els serveis és el que ens està portant a l'èxit"

Col·laboreu amb iniciatives locals?

Soc sòcia activa de Rubí Comerç. Tot el que entra aquí que sigui alguna cosa de Rubí surt en positiu. Rubí és una ciutat que és dura per a la venda, però hem de potenciar tot el teixit de la ciutat. Ara m'ha trucat una associació per a una neteja i jo he fet tot el possible per abaixar-los preus perquè són una associació sense ànim de lucre. Jo intento estar i ajudar a tot el que sigui de Rubí.

Com veieu el negoci en cinc anys?

Personalment, m'agradaria ampliar de tot, soc una persona inquieta. Amb el que tinc m'arriba, però sempre vull més, tot i que després del canvi que hem fet vull descansar una mica.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.