En una època on es demana a la ciutadania que aparqui el cotxe i utilitzi més el transport públic no té gaire sentit que es trigui 54 minuts des de Rubí i, 75 des de Sant Cugat, per anar fins a l'hospital de Terrassa amb la línia B8, que actualment dona molta volta i no té el mateix recorregut d'anada que de tornada, la qual cosa provoca desorientació entre els usuaris. Aquest fet provoca queixes dels veïns, per la pèrdua de temps i perquè no tothom disposa de vehicle privat per desplaçar-se molt més ràpidament.
A més, cal tenir en compte que el recorregut de la B8 enllaça Rubí, Sant Cugat i Terrassa amb els seus polígons industrials, i té una freqüència de pas molt baixa, d'una hora.
És per aquest motiu que des dels serveis tècnics dels ajuntaments de Rubí, Sant Cugat del Vallès i Terrassa s’ha analitzat en profunditat la situació actual i es proposa mantenir la línia B8 però modificar el seu recorregut, ja que dona servei a diferents zones industrials. A part, tenir un autobús llançadora directe a un dels centres hospitalari de referència per als seus habitants, com és l'Hospital de Terrassa. El segon, que és l'Hospital Mútua de Terrassa, disposa d'una parada de Ferrocarrils molt pròxima al centre.
Aquest estudi tècnic s'ha fet a arribar a través d'una missiva al vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, juntament amb una sol·licitud de reunió.
L'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, la de Rubí, Ana María Martínez, i la tercera tinent d'alcaldia de Terrassa, Lluïsa Melgares. FOTO: NHS
La reivindicació d'un transport públic que faciliti l'accés de la ciutadania al centre hospitalari de referència s'ha fet palesa aquest dimecres, amb una compareixença a la sala de plens de Rubí de l'alcaldessa de la ciutat, Ana María Martínez, l'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, i la tercera tinenta d'alcaldia de Terrassa, Lluïsa Melgares, a la sala de plens de la ciutat.
Ana María Martínez ha manifestat que la línia actual B8 és "del tot ineficient", fet que provoca "queixes reiterades" i suposa una situació de discriminació per aquelles persones que no tenen vehicle privat. La primera edil també ha aprofitat l'ocasió per reclamar un hospital a Rubí, "una demanda unànime de la nostra ciutadania".
En el cas de Sant Cugat, Ingla ha dit que el centre hospitalari de referència és l'Hospital Mútua de Terrassa "però hi ha serveis a Terrassa i població afectada per la impossibilitat de fer servir aquesta línia que triga 75 minuts a arribar a l'Hospital de Terrassa".
Pel que fa al municipi de Terrassa, Melgares ha reconegut que no hi ha "un transport real que sigui l'alternativa real al vehicle privat. És necessari un desdoblament de la línia d'autobús". La tercera tinenta del municipi egarenc ha recordat que l'Hospital de Terrassa dona servei a prop de 400.000 habitants, entre Terrassa, Rubí i Sant Cugat, i l'aparcament del centre està pròxim al "col·lapse".
Melgares ha fet un balanç molt positiu de la T-Hospital, un títol de transport que permet als veïns de Terrassa viatjar fins a l'hospital gratis, tenint en compte que "anar a l'hospital és una obligació, no una opció", i ha reivindicat que la ciutat formi part de la zona 2, i no de la 3, com està actualment. "També estaria molt bé que l'Hospital de Terrassa tingues una estació de tren", ha conclòs.
En cas que hi hagués una llançadora des de Rubí o Sant Cugat fins a l'Hospital de Terrassa es desconeix a hores d'ara si seria un servei gratuït o no.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.