El ple municipal de Terrassa va aprovar per unanimitat una proposta de resolució per estudiar la creació d'un carril bici que connecti Terrassa i Rubí. El text es va presentar al ple per part de l'Associació BiciTerrassa Club (BiTer), l'Associació Àrea Adaptada i l'Associació de Propietaris i Veïns de Les Fonts (Terrassa-Sant Quirze).
En el text, les associacions defensen que ens trobem en un moment actual "crucial", amb una crisi climàtica "més evident que mai" i que necessita que hi hagi una "resposta immediata i dràstica" per reduir les emissions. És per això que demanen "transformar el model actual de mobilitat", fent créixer les alternatives de transport. Actualment, Terrassa ja compta amb una infraestructura per als desplaçaments a peu i en bicicleta amb Matadepera, i d'aquí a uns dos anys connectarà, també, amb Sabadell i Viladecavalls.
La connexió amb Rubí és la que faltaria per completar la xarxa interurbana de mobilitat activa amb els municipis més propers, tenint en compte que, entre tots dos, sumen uns 300.000 habitants i els centres dels seus nuclis urbans es troben a menys de 10 quilòmetres. En aquest recorregut hi ha una gran densitat d'equipaments, centres de treball i habitatges, i en el futur augmentaran. Ara com ara, però, no existeix un espai còmode i segur per fer els desplaçaments a peu i amb bicicleta.
Així, el ple municipal de Terrassa s'ha compromès a dur a terme les accions necessàries perquè les obres de transformació urbanística del polígon industrial de Palau Sud - Can Guitard, s'inclogui un espai segregat per als desplaçaments a peu i amb bicicleta en el tram d'1,2 quilòmetres entre el pont de l'autopista C-58 i la rotonda de les Fonts. A més, s'iniciaran converses amb el Departament de Territori per demanar la transformació de la carretera BP-1503 entre Terrassa i Rubí en una avinguda metropolitana "en un termini raonable", incloses infraestructures segregades per la mobilitat a peu i amb bicicleta. El projecte de reurbanització d'aquest tram es va signar el juny de 2024.
“Amb el consens dels propietaris del sector i assumint els increments dels costos d’urbanització executarem la urbanització”, ha explicat Ferran Banús, president de la junta de compensació de Can Guitard. L’empresari, acompanyat d’altres membres de la junta i de l’equip redactor del projecte, ha presentat els treballs d’urbanització amb l’alcalde Jordi Ballart, que ha compartit amb els empresaris l’anunci de l’inici de les obres. La inversió prevista és de 2.465.563,43 euros.
La proposta de resolució també ha aprovat adaptar el camí de Terrassa a Rubí per la Riera de Rubí i l'avinguda de la Llana perquè sigui un espai còmode i segur per a vianants i ciclistes, a l'espera de les actuacions que han de dur a terme altres administracions, com l'Agència Catalana de l'Aigua, i connecti amb el carril bici existent de Rubí.
Per últim, es crearà una comissió de seguiment amb els Ajuntaments de Terrassa, Rubí i Sant Quirze del Vallès, la Generalitat de Catalunya i les entitats signants.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.