L'Ajuntament de Rubí informa que l'Instituto Opinòmetre ha realitzat una enquesta per conèixer la satisfacció de la ciutadania que fa servir el RubíBus. La valoració global ha estat de 8,41 punts, en una escala de 0 a 10, superior als 8,01 punts del 2020.
L’estudi ha consistit a demanar l'opinió de viatgers a bord dels autobusos durant dos dies feiners consecutius, el 9 i 10 de novembre de 2021.
A la línia L4 s’ha registrat la major valoració global del servei, amb 8,59 punts, superant àmpliament els 8,02 punts del 2020. A les línies L1, L2, L3, L4 i L5 s'ha obtingut un valor superior al de l'any anterior, sent la L2 la que ha aconseguit la màxima diferència (0,68 punts respecte l’any anterior).
L’estudi, per encàrrec del Grupo Avanza, empresa concessionària del servei de transport públic urbà de Rubí, ha analitzat diferents aspectes per valorar la qualitat del servei. Els que registren més rellevància són la puntualitat (9,38 punts) i la neteja i l’horari i freqüència dels autobusos (9,20 punts cadascun), seguits de la correspondència i facilitat de transbord (8,61 punts), la validació de bitllets (8,67 punts) i l’atenció al client, la informació sobre el servei i l’adquisició de bitllets (cadascun d’ells amb una puntuació de 8,77).
Prop de 7.000 persones fan servir l’autobús cada dia
La demanda diària de l'autobús de Rubí és d’uns 6.850 viatgers, amb la següent distribució per línies: 1.380 viatgers (línia 5: Can Rosés – Estació Rubí+D), 1.350 (línia 1: El Pinar – Can Serrafossà), 1.300 (línia 2: Can Vallhonrat – El Pinar), 1.250 (línies 3: Estació Rubí+D – Castellnou i 4: Estació Rubí+D – Can Rosés), 170 (línia 7: Estació Rubí+D – Sant Muç/Can Solà) i 150 (línia 6: Rubí Sud – Pol. La Bastida).
Una mica més del 50% de les persones usuàries de l'autobús l'utilitzen diàriament, almenys 5 vegades per setmana; i prop del 24% ho fa algun dia a la setmana. El 20% dels viatgers utilitza l'autobús de tant en tant.
Pel que fa als motius per viatjar en autobús, els més freqüents són per feina (20,22%), oci (19,40%), estudis (17,76%), compres (17,449%) i gestions (10,38%).
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.