Una vuitantena de docents participen en el primer Edcamp educatiu de Rubí

La diversitat i la inclusió han estat les temàtiques principals de la jornada Edcamp, que ha tingu lloc a l'escola Maristes

Aquest dissabte, més d’una vuitantena de persones vinculades al món educatiu de Rubí i d’altres municipis de l’entorn s’han reunit a l’escola Maristes per participar en el primer Edcamp educatiu de la ciutat, una experiència fins ara inèdita a Rubí. 

La sessió, que ha comptat amb el mentoratge i promoció de la Fundació Bofill, ha seguit la metodologia Edcamp, que busca que siguin els propis participants els que triïn les temàtiques al voltant de les quals s’organitzen les taules rodones. Sota la consigna “Quins reptes et planteges per transformar l’educació?”, algunes de les qüestions tractades han estat: la inclusió, la coeducació, la diversitat, l’educació emocional, les metodologies, l’avaluació, l’educació afectivo-sexual, i les reformes educatives entre d’altres temes.

En cadascuna de les sessions de debat una persona participant ha actuat com a relator, sent l’encarregat d’enregistrar totes les idees sorgides de la conversa i redactar les conclusions a les quals ha arribat cada grup. Algunes de les idees més presents als debats han estat la manca de recursos educatius evident; la necessitat d'espais de coordinació amb totes les persones vinculades al món educatiu que formen part de la infància i la joventut; la importància de treballar temes com la coeducació, l’afectivosexualitat i l’acompanyament emocional dins les aules i fora d’elles; i, per últim, l’Edcamp ha evidenciat "la necessitat que té el món educatiu de trobar-se, compartir, aprendre els dels altres i créixer com a professionals". 

Des de l'organització informen que pròximament es podrà veure a la biblioteca municipal Mestre Martí Tauler una exposició amb una petita mostra de les idees sorgides durant la trobada educativa.