La fotografia, de mitjans dels anys 40, és de la col·lecció particular de Pere Bel i va ser publicada al llibre L'Abans. Rubí. Recull gràfic 1872-1965 (2002), de Meritxell Torné.
Hi podem veure, ja quasi totalment acabada, la part superior del baldaquí de l'altar major de l'església de Sant Pere de Rubí a la fusteria dels Miranda, que era situada al carrer de Sant Pere.
Acabada la guerra civil el temple parroquial va tornar a ser obert al culte i començaren els treballs de reconstrucció. Diverses famílies catòliques i adinerades de Rubí varen aportar recursos econòmics per poder satisfer les despeses i elaborar nous altars i altres elements artístics religiosos.
L'altar major havia estat totalment destruït durant la guerra i ara calia refer-lo de nou. Els treballs foren dirigits per l'artista Rafael Solanic, però hi col·laboraren diversos artesans locals, com els fusters Miranda.
Efectivament, va ser Emili Miranda qui va rebre l'encàrrec de fer, entre altres elements com ara els confessionaris, la part superior del baldaquí de l'altar major tot i treballar la fusta de roure americà a cops de maça amb l'ajuda dels seus col·laboradors.Es tracta d'un sostre apuntat de planta octogonal aguantat per 25 columnetes amb els seus capitells, els quals foren laminats per Joan Giralt (de cal Pintoret). A la part interna del sostre del baldaquí destaquem el seu bell revestiment de metall repujat, obra del taller de Josep Salsas, home vinculat al Casal Popular i a l'Esbart Dansaire, que mostra la representació dels 24 ancians de l'Apocalipsi al voltant de l'Anyell de Déu.
La inauguració de la coberta del baldaquí de Sant Pere de Rubí va tenir lloc el 19 de març de 1946, dia de Sant Josep.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.