Les reclamacions en l'àmbit sanitari

"Som un grup de rubinencs voluntaris que informem les persones dels passos a seguir per tal que les seves reclamacions arribin a CatSalut"

És ben conegut que a Espanya es reclama molt poc ja sigui per motius culturals, d’hàbit o per manca d’informació. El més greu és que de les escasses reclamacions que es fan en l'àmbit sanitari estan en darrer lloc.

Així ens trobem amb una sèrie de motius del perquè la gent no reclama:

  • Per desinterès per reclamar, per no creure que sigui efectiu i sobretot pel poc hàbit d’exercir els nostres drets
  • Per por a possibles represàlies
  • Per no posar-se en contra dels facultatius (desconeixent que el problema està en el sistema sanitari, no en el personal sanitari)

Al contrari, hi ha uns motius essencials per reclamar:

  • Millorar el sistema sanitari
  • Donar suport al personal sanitari
  • Fer valer els nostres drets a rebre un tracte digne

A Rubí som atesos per dues empreses proveïdores de l’atenció sanitària: Mútua Terrassa i CST. L’ineficient control per part de l’ICS d’aquests proveïdors provoca que moltes persones pateixin una assistència sanitària que deixa molt a desitjar.

En adonar-nos d’aquesta deficient atenció sanitària ens hem reunit un grup de rubinencs voluntaris, adherits a Marea Blanca de Catalunya, que informem les persones dels passos a seguir per tal que les seves reclamacions arribin a CatSalut.

Si no es respecten aquests terminis o no hem rebut un tracte digne podem presentar una reclamació.

Recalquem que mai anem en contra dels facultatius, al contrari, el que volem és ajudar a millorar el sistema sanitari.

Pots contactar amb nosaltres els dijous d'11 a 12 a la Sala Neus Català, Carrer Ulloa, marea.blanca.rubi@gmail.com

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.