Amb l'arribada del bon temps arrenca la temporada de fires i festes a Rubí, uns dies que a banda de donar opcions d'oci a la ciutadania, també podrien ser un bon element de promoció i dinamització del comerç local. I dic podrienperquè l'Ajuntament continua sense fer els deures, i fins i tot posant pals a les rodes dels comerços locals, uns comerços cada dia amb més dificultats per tirar endavant els seus projectes. Amb les conseqüències negatives que això comporta pel conjunt del teixit comercial rubinenc.
El primer exemple: l'elecció de l'1 de juliol com a festiu local. El govern va prioritzar poder allargar la Festa Major un dia més, però no va pensar que l'1 de juliol comencen les rebaixes, i si els comerços tanquen perdran un gran volum de facturació. Però és que en el que portem d'any com ha ciutat hem perdut l'ocasió de dissenyar campanyes específiques de promoció del comerç coincidint amb esdeveniments populars, com ara Sant Antoni, Carnaval o Sant Jordi, en què es podria haver implicat els establiments amb promocions especials, sortejos, decoració específica dels carrers, dinamització a càrrec de les entitats culturals locals... Una oportunitat perduda que ens hauria donat clarament un impuls com a ciutat.
Una idea similar a la Botiga al Carrer, que se celebrarà aquest 1 de juny, però aprofitant els esdeveniments amb més afluència de persones. Els menús de colors de la Color Week o la promoció de la Fira de la Cervesa regalant el got oficial fent compres o consumint en determinats establiments són algunes de les propostes que es podrien replicar en altres esdeveniments. Fent marca de ciutat i impulsant el teixit comercial rubinenc.
Per altra banda, com a ciutat també hem deixat perdre esdeveniments que eren molt potents, com la Nit Oberta, que sempre era un èxit de participació. Badalona ha celebrat la desena Shopping Night aquest cap de setmana per on hi han passat més de 25.000 persones.
Des de Junts ja vam fer alguns apunts i propostes per millorar la campanya de Nadal, i tenim moltes més propostes: Aparadors Vius, línies de subvencions específiques, instaurar sistemes de videovigilància als eixos comercials i la reducció o supressió temporal de l'IBI per impulsar l'ocupació de locals buits són algunes de les apostes del nostre programa de ciutat.
El govern municipal deixarà morir el comerç local si no hi dedica esforços i recursos. Ens cal un Ajuntament que aposti clarament per l'impuls del comerç de Rubí, perquè cuidar el teixit comercial de la ciutat és impulsar el benestar i la qualitat de vida dels veïns i les veïnes.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.