És evident que cada vegada hi ha més persones que han escollit el patinet elèctric per fer desplaçaments relativament curts dins la ciutat o per pura diversió, sobretot la canalla. A Rubí només cal anar a la rambla del Ferrocarril, l’avinguda Barcelona o el Passeig Francesc Macià per creuar-se amb una desena d’ells.
Però aquí entra en joc la convivència entre els vianants i els usuaris d’aquests vehicles. A principis d’any, la síndica de Rubí, Milagros Calleja, informava que l’ús dels patinets era un dels aspectes que més preocupava a la gent gran de la ciutat i considerava que el consistori hauria d'establir una regulació clara per a l'ús d'aquests vehicles.
Des de l’Ajuntament de Rubí informen que la ciutat encara no disposa de normativa específica que reguli els vehicles de mobilitat personal, com ara els patinets elèctrics, “però s'hi està treballant. L'objectiu és comptar properament amb una ordenança que disposi, entre d'altres qüestions, per on han de circular aquest tipus de vehicles”.
En aquest mateix sentit, la tardor de l’any passat es va aprovar una moció presentada per ERC Rubí on es proposava redactar una nova ordenança per regular la circulació d’aquests vehicles i, alhora, fomentar el seu ús.
Un fenomen a l’alça en totes les grans ciutats
Podríem dir que Barcelona és una de les ciutats europees on l’ús del patinet elèctric ha augmentat més durant els últims anys. Sovint la falta d’espais específics per on circular lliurement i l'auge de les empreses que es dediquen a llogar-los ha abonat la polèmica pel que fa al seu ús.
Segons dades d’El Periódico de Catalunya, a la ciutat de Barcelona s’acumulen 3.000 multes a conductors de patinets elèctrics que no respectaven la normativa, que està vigent des del 2017 i pot arribar als 500 euros de sanció.
A Barcelona existeix una extensa normativa per regular la circulació de patinets elèctrics, plataformes elèctriques i segways, amb l’objectiu d’evitar conflictes en l’ús de l’espai públics. Només poden circular persones majors de 16 anys en patinets de més de 25 kg i, per als patinets elèctrics més grans, el casc és obligatori. Recomanen contractar un assegurança de responsabilitat civil tot i que només és obligatori per aquells vehicles que tinguin una activitat turística o comercial, entre altres.